07-08-2008

Vassfar Kafé geregistreerd én we staan in de krant!

De afgelopen dagen zijn rustig verlopen. Althans wat betreft de ontwikkelingen in Noorwegen. Norge is nog steeds på ferie (op vakantie). Dus lezen we voor de zoveelste keer de checklist door betreffende de dingen die we thuis nog moeten doen. Olaf is al druk aan het kijken voor een auto, want helaas moeten we van onze mooie bolide afscheid nemen als we een paar maanden in Hedalen zitten. We kregen tips van de bewoners aldaar: een hoge wagen, 4 wheeldrive, met aanwezige piggdekker (spijkerbanden) en een motorverwarming i.v.m. de Noorse winter. Straks rijden we misschien dus wel in een zo'n giga asobak, zoals men dat in Nederland (lees Amsterdam/P.C. Hoofdstraat) noemt. En met die Noorse winter in het vooruitzicht, lijkt ons een antislipcursus óók geen overbodige luxe.
Een belangrijk nieuwtje is wel dat Vassfar Kafé geregistreerd staat bij de Brønnøysundregister (Noorse KvK). We hebben nu ook een organisatienummer en kunnen we officiële contacten maken met de leveranciers. Zo komen we stapje voor stapje dichter bij de opening van ons kafé.
Ook heel belangrijk is dat onze eigen veelvraat Jack zijn rabiësformulier heeft en voor hem kan het Noorse avontuur dus ook beginnen. De døggies moeten nu alleen nog een week van tevoren een ontwormingskuurtje doen bij de dierenarts. Ja....de Noorse autoriteiten zijn erg streng voor viervoeters uit den vreemde.
Iets héél anders is dat er afgelopen woensdag een leuk artikeltje over ons staat, op pagina 2 van de Zaankanter, de lokale/regionale Zaanse krant. De mooie foto van onze hoffotograaf Herman.

Klip op de foto om te vergroten.

4 opmerkingen:

??????? zei

Hei Rudy og Olav,

Wat leuk om jullie weblog te lezen!

Mijn man Richard was vorige week in Zaandam bij zijn zus en daar lag het krantje met het artikel over jullie erin.
`Kijk, ook Nederlanders die naar Noorwegen gaan`, zei mijn schoonzus.

Ja heel toevallig, vooral omdat wij ook naar Hedalen gaan, een maandje later dan jullie.

Ik begrijp dat we na aankomst direct het cafe inkunnen om een toost uit te brengen op het nieuwe bestaan, dus tot gauw, zal ik maar zeggen!!

Heel veel succes met de laatste voorbereidingen!
Hilsen

Tineke van der Wal

Richard zei

Hei Rudy og Olav,

In navolging op mijn vrouw wil ik jullie laten weten dat ik er ook naar uitkijk om in september bij jullie beiden een welkomstborrel te drinken in het nieuwe cafe.

Veel succes met de nieuwe start aldaar

groet
Richard van der Wal

Ron,Jacqueline en Megan zei

Hoi Ruud en Olaf!

Wij zijn Ron,Jacqueline en Megan Schuddeboom en wonen in Fagernes,Nord-Aurdal.Wij komen ook uit Zaandam.Ik ben werkzaam als buschauffeur bij JVB en rijd voornamelijk Valdresexpressen tussen Fagernes en Oslo.Jacqueline werkt als receptioniste bij Aurdal Fjellpark en Megan(9)zit in de 4e klas.

Wij wensen jullie het allerbeste en misschien spreken of zien we elkaar!

Groeten Ron,Jac en Megan.

Nicolette en Hans zei

Hoi Ruud en Olaf!
Wat gaaf om te horen dat jullie ook gaan verhuizen. Ik ben nu net voor het eerst op jullie site en ga zo op mijn gemakje jullie verhaal lezen, maar ik wil alvast even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind voor jullie! Ik ben ook blij dat ik nu weer contact heb met jullie, want ik was door een computercrash jullie email adressen kwijt geraakt. We spreken elkaar nog! Groetjes Nicolette